Dynazty: „Game Of Faces“ – Powermetalový opulentný zážitok, ktorý zaujme každého fanúšika

Foto: FB Dynazty

Prudko počúvateľné, slušňácky pôsobiace až našminkované xichty audiolizované do silácko-kovovej vatovej hry s prístupnosťou a naráciou pre mládežníckych pubišov či starších nedospelákov, ktorá na nich v tom súčasnom hnoji jednobunkových heavymetalových brakov samozrejme pôsobí, ako by po slabikovaní homixových omaľovánok siahli po graficky upgradovanom Picassovi a vyvoláva tak hysterické nadhodnocovanie so serióznym a pseudofilozofickým presahom, nech to znamená čokoľvek.

Foto: FB Dynazty

Na mňa, oproti klasickým kovovým bandám, panoptikum heavymetalových klišé, príliš zjemnelého soundu a pompéznych aranžmánov všetkého druhu pôsobilo, akoby päticu severských týpkov vyprcal prvý rad dúhového pochodu za cenzorského dohľadu natvrdlého producenta z nukleárnej prehánky. Nudil som sa a nemyslím si, že vôbec toto ešte Metal je… skôr dospelácky AOR, ktorý neurazí! Viac menej je to vcelku atmosférické, solídne poskladané i nahraté, teda až na ochrnuté aranžmány, ktoré s konštantným výrazom a lopatovou dikciou len predstierajú ťažko znejúci a rýchly silácky metal, trhajúci pavučiny v jaskyniach hárajúcich milfiek.

Dosť bolo subjektívnych slov… Game Of Faces je k dokonalosti vymazlený powermetalový opus, strhujúci, radostný, s katalógovo dokonalými riffmi, proggérskymi ambíciami a perfektne nadupaným vokálom, ktorému môže dať menej než sedem pointíkov len vypatlaný, mozgovou obrnou postihnutý ignorant. Sorry, za tú úprimnosť, samozrejme chcel som napísať „len hĺbavý a nesmierne erudovaný hudobný kritik“.

Foto: FB Dynazty

Švédska Dynazty(a) zo Štokholmu je so svojim deviatym albumom opäť na koni a znovu prvotriedna, len oproti takým Symphony X je modernejšia a oproti germánskym bandám zase eklektickejšia. Dávajú väčší priestor diplomacii, čo sa odráža vo veľkom množstve použitých prvkov a postupov z AOR-u, glamovej scény, či zo starého dobrého hard-rocku. Okrem headbangera chtivého ďalšej siláckej riffáže by to mohlo dokonca vypadať, že táto pätica muzikantov nebude musieť nikoho krvopotne ukecávať k vnemu svojho nového albumu. Jedenástka trackov by mala byť prístupná pre každého bežného rockera či dokonca tolerantnejšieho mainstrejmáka. Osobne som tieto štylizácie privítal i keď nesú zo sebou zredukovanie power metalu na pasívnejšiu polovicu, ale o to údernejšiu. Potom čo napáchali skvelou doskou Renatus, musela logicky prísť pomsta alebo v istom zmysle vykúpenie. Po odchode AFM Records trochu pomenili svoju vizáž, sú viac orchestrálny a nechutne využívajú viac syntetických zvukov. Dosť násilne to predvádzajú hneď v úvodnej Call Of The Night, ktorá predstavuje všetky signifikanty ich najnovšej tvorby: tryskovú riffáž, trochu povrchné postupy, klávesové podmazy, veľké zbory siahajúce až do popu a chytľavé melódie. Korunuje to skvelý intonačne čistý vokál a na rozdiel od trpiteľských Hammerfall sa držia trendov a ich ťažké naspeedované gitary a skvelé sóla sú neoddeliteľnou súčasťou ich tvorby. Hutný sound potom slúži len ako zámienka k hrdinským epopejám a mravnej očiste power metalu, čo sa v žiadnom prípade nedeje. Negatívom tohto inak ľahko nadpriemerného opusu, že pri zníženej pozornosti to celé padá do čiernej diery nudy a monotónnosti. Skladby sa zlievajú do jednej guče, čo v záujme plynulosti síce výrazne pomohlo ale človek sa dostáva do stavu, že nevie, ktorý track práve „jede“. Iste, klasické silácke dosky neboli nikdy v naložení rôznorodosti ohľaduplnejšie, ale mohli túto rovinu čistoty štýlu narušiť. Ten vyvoláva svojimi klaustrofóbnymi kompozíciami potrebu úniku do iného farebnejšieho a rozporuplnejšieho sveta. Predkladaný obraz power metalu je síce poprdeli skvelý, ale zároveň prehnitý svojimi prevrátenými hodnotami do takej hĺbky, že aj tie najlepšie momenty u skúseného headbangera vyvolávajú zvrátené fantázie priemerných počinov, samozrejme po hlbšej analýze, ktorá ako vždy dokázala hovno… takže v kontexte predchádzajúceho diania na opuse Final Advent, sa zásadne neodlišujú avšak budia znepokojenie, či sa vôbec z večného cyklu siláckeho kovu vôbec existuje východisko. Výnimku tvoria, pecka Dark Angel s možnosťou zámeny s číslom od Avantasia a pomalšia Dream Of Spring, ktorá svojim uťahaným tempom rozbíja monotónnosť. Nie je to balada, ale atraktívny pomaláč, ktorý tak nutne nabúrava rovnaké formulky ostatných skladieb.

Game Of Faces je v konečnom dôsledku ostrý, ktorý nestráca na razancii a je výkladnou skriňou súčasnej powermetalovej scény a dokonca si myslím, že jedinci, ktorí trpia alergiou na tento subžáner by mu mohli dať akú takú šancu.

Hodnotenie:

Autor: Martin Hoza
Vydavateľstvo: Nuclear Blast Records
Pôvod: Švédsko
Žáner: Power/Heavy metal
Dátum vydania: 14.február 2025
Minutáž albumu: 42 min 22 sek

Zostava:         
Nils Molin – vokál
Love Magnusson – gitara, klávesy
George Egg – bicie
Mike Lavér – gitara
Jonathan Olsson – basgitara

Skladby:
01.Call of the Night
02.Game of Faces
03.Devilry of Ecstasy
04.Die to Survive
05.Fire to Fight
06.Dark Angel
07.Fortune Favors the Brave
08.Sole Survivor
09.Phoenix
10.Dream of Spring
11.Mystery

Pridaj komentár

Najnovšie články

No posts found!

Najnovšie relácie

ROCK ON POZÝVA

jún 27
27 júna - 28 júna
júl 12

Vypočuj si nás ako podcast